Charity shops

Ένα από τα πράγματα που μου αρέσουν πιο πολύ εδώ στο UK είναι η πληθώρα charity shops, second-hand βιβλιοπωλείων, κλπ. Όπου και να κοιτάξεις βρίσκεις φτηνά βιβλία.
Charity shops υπάρχουν σε κάθε γειτονιά, έτσι και στη δικιά μου. Έχω μερικά αγαπημένα από τα οποία ψωνίζω συχνά, αλλά τα έχω επισκεφτεί όλα. Σε ένα μάλιστα με πήραν να δουλέψω εθελοντικά (θα επανέλθω σε αυτό).
Τα charity shops λειτουργούν με δωρεές, όχι μόνο βιβλίων, αλλά και ρούχων, δίσκων, CD/DVD/VHS, αντικειμένων, δώρων κλπ. Ανήκουν σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς στους οποίους πάνε τα έσοδά τους. Τα δουλεύουν κυρίως εθελοντές, που προσφέρουν κάποιες ώρες τη βδομάδα από το χρόνο τους και είναι όλων των ηλικιών, από φοιτητές μέχρι συνταξιούχοι.
Λοιπόν, είπα να σας πάω μια βόλτα στα charity shops της γειτονιάς μου. Πιο λεπτομερής χάρτης που τα έχει όλα υπάρχει εδώ (προσοχή, ανοίγει pdf).

Ξεκινάμε από Nicolson street.

Capability Scotland - 61 Nicolson street
Εκεί υπάρχει αρχικά το Capabiblity Scotland. Ο οργανισμός δουλεύει με ανθρώπους με αναπηρίες και τις οικογένειές τους, για να τους προσφέρει ισότητα και καλύτερη ποιότητα ζωής. Όχι από τα αγαπημένα μου, αλλά με καλή ποικιλία σε βιβλία και άλλα. Δεν το επισκέπτομαι συχνά, αν δεν κάνω λάθος οι τιμές στα βιβλία κυμαίνονται ανάμεσα σε 1.50-4 λίρες.

PDSA - 85 Nicolson street
Παρακάτω είναι το PDSA. For pets in need of vets λέει το site, και είναι ακριβώς αυτό. Παρέχουν κτηνιατρική φροντίδα σε κατοικίδια των οποίων οι humans (δεν θέλω να πω ιδιοκτήτες) δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τα έξοδα. Ιδρύθηκε το 1917.
Ίσως το χειρότερο από πλευράς βιβλίων, αλλά έχει πολύ καλές τιμές. Βρίσκει κανείς βιβλία και με 50p. Είναι όμως μικρή η ποικιλία, τα βιβλία πολλές φορές σε κακή κατάσταση και άτακτα βαλμένα στα ράφια. Το μαγαζί όμως έχει κι άλλα ενδιαφέροντα πράγματα όπως χαρτικά, δικά τους προϊόντα (ημερολόγια, αξεσουάρ για κατοικίδια, δώρα), παιχνίδια και άλλα.

Marie Curie Cancer Care - 72 Nicolson street
Απέναντι είναι το Marie Curie Cancer Care. Νοσοκόμες που παρέχουν φροντίδα σε ασθενείς με καρκίνο που θέλουν να πεθάνουν στο σπίτι τους και όχι σε νοσοκομείο (έχοντας παππού που πέθανε από καρκίνο μετά από 2+ μήνες ταλαιπωρίας στο νοσοκομείο, το καταλαβαίνω απόλυτα). Έχουν ως σήμα το daffodil (ασφόδελος νομίζω στα ελληνικά).
Τα charity shops τους δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα και δεν έχουν μεγάλη ποικιλία. Γενικά δεν τα προτιμώ, αλλά τα βιβλία είναι συνήθως σε πολύ καλή κατάσταση και έχω βρει κάποια καλά κατά καιρούς. Τιμές κανονικές (~2 λίρες).

British Heart Foundation - 102 Nicolson street




Πρώτο αγαπημένο το British Heart Foundation. Οργανισμός που ενισχύει την έρευνα και παρέχει πληροφόρηση σχετικά με την καρδιοπάθεια. Τα charity shops τους είναι από τα πιο καλά οργανωμένα, όμορφα, με μεγάλη ποικιλία μαγαζιά που έχω δει. Πρόσφατα σε αυτό της γειτονιάς μου άλλαξαν χώρο στα ράφια με τα βιβλία και τώρα έχουν ακόμα πιο πολλά! Κάθε φορά που μπαίνω μέσα βρίσκω κάτι που να θέλω. Πάντα τα βιβλία είναι σε πολύ καλή κατασταση με μέσο όρο τιμής τις 2-2.50 λίρες, για τα hardback 4. Πολλά βιβλία είναι σαν καινούργια. Έχω βρει βιβλίο που ήταν σε reading list για ένα από τα μαθήματά μου, έχω βρει βιβλία για δώρα, γενικά χάνομαι εκεί μέσα.
Τελευταίες αγορές: 3 βιβλία του Roald Dahl που δεν είχα με 50p το καθένα και το The Tent της Margaret Atwood σαν καινούργιο με 2 λίρες.

Oxfam Bookshop - 116 Nicolson street και Oxfam - 120 Nicolson street




Άλλο αγαπημένο, αλλά όχι τόσο για τα βιβλία. H Oxfam παλεύει για να καταπολεμήσει τη φτώχεια και να ενισχύσει τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Τα δύο charity shops δίπλα δίπλα πάντα με τραβάνε να μπω και να χαζέψω όταν περνάω από κει. Το ένα είναι βιβλιοπωλείο και δισκοπωλείο. Είναι οργανωμένο ως βιβλιοπωλείο με τεράστια ποικιλία σε διάφορα θέματα, από ακαδημαϊκά βιβλία έως βιβλία μαγειρικής. Και βέβαια το μισό είναι αφιερωμένο στο fiction. Οι τιμές είναι λίγο πιο τσιμπημένες από τα άλλα charity shops. Έχουν ωραία βιτρίνα που την αλλάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα και έχει άλλο θέμα κάθε φορά.
Τελευταία καλή αγορά: 2 βιβλία του Terry Pratchett (Witches Abroad & Interesting Times) στην τιμή του ενός -δηλαδή 3 λίρες- γιατί είχε εκπτώσεις (εκπτώσεις *και* στα charity shops, αυτά είναι!)
Το κανονικό charity shop έχει εκτός από ρούχα, προϊόντα της Oxfam, δώρα, χαρτικά, παιχνίδια, fair trade αντικείμενα και φαγώσιμα. Τέλειες fair trade σοκολάτες και ωραία αντικείμενα για δώρα. Έκανα αρκετό από το Christmas Shopping μου εκεί πριν τις γιορτές.

Shelter - 134 Nicolson street
The housing and homelessness charity είναι το Shelter. Ιδρύθηκε το 1966 και προσπαθεί να βελτιώσει τις συνθήκες στέγασης. Μικρό και ολίγον χαώδες, έχω βρει όμως και αρκετά καλά βιβλία όσες φορές το έχω επισκεφτεί.

Τέλος με τη Nicolson street, πάμε παρακάτω στην Clerk street.

Barnardo's Bookshop 45 Clerk street και Barnardo's - 106 Nicolson street


(photo by brewbooks)

Το Barnardo's είναι οργανισμός που ασχολείται με τα παιδιά και τα προβλήματά τους. Το charity shop τους στη Nicolson street έχει κυρίως ρούχα και δεν το επισκέπτομαι συχνά, οπότε δεν το σχολίασα. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι το βιβλιοπωλείο τους.

Ένα γλυκύτατο μαγαζάκι γεμάτο βιβλία απ'άκρη σ'άκρη, με τεράστια ποικιλία και καλές τιμές (καλύτερες από της Oxfam). Έχω ψωνίσει διάφορα βιβλία από κει και μια μέρα που ήμουν και ψώνιζα, είπα να ρωτήσω αν χρειάζονται εθελοντές και με έβαλαν σε waiting list. Πριν 3 βδομάδες περίπου, εκεί που το είχα ψιλοξεχάσει, με πήραν τηλέφωνο και μου είπαν ότι υπάρχει άνοιγμα στη βάρδια 10-12 Τρίτη πρωί. Πήγα αγχωμένη για δοκιμαστική βάρδια/συνέντευξη. Ήταν εκεί η Laura, υπεύθυνη του μαγαζιού, που με πήρε και μου έδειξε τα κατατόπια, με έβαλε να κάνω κάποια πράγματα, να εξυπηρετήσω πελάτες, να τακτοποιήσω βιβλία στα ράφια. Μετά από μια ώρα με ρώτησε αν περνάω καλά. Απάντησα ότι και βέβαια περνάω κάλα, πάντα ήθελα να δουλέψω σε βιβλιοπωλείο! Οπότε μου έφερε την αίτηση, τη συμπλήρωσα, τελείωσα τη βάρδιά μου και πηγαίνω τώρα κάθε βδομάδα. Τη δεύτερη φορά γνώρισα τη Fiona, την άλλη υπεύθυνη, συμπαθέστατη και αυτή. Το καλύτερο; Ως εθελόντρια έχω 20% επιπλέον έκπτωση!
Για όσους δεν με παρακολουθούν στο twitter, που το είχα πρωτοπεί εκεί.

Cancer Research UK - 11 South Clerk street και 130-132 Nicolson street
Το Cancer Research UK ασχολείται με τον καρκίνο και ενισχύει έρευνες για την καταπολέμησή του. Έχει 2 καταστήματα στη γειτονιά μου, αλλά πηγαίνω πιο πολύ σε αυτό της South Clerk street.
Ως μαγαζί είναι λίγο κακομοίρικο, αλλά έχει πολλά βιβλία και πολύ φτηνά.
Καλή αγορά: το On Chesil Beach του Ian McEwan σε πολύ καλή κατάσταση με 1,5 λίρα. Το έχω διαβάσει αλλά δεν έχω δικό μου αντίτυπο, οπότε το τσίμπησα.

Έτσι τελειώνει η εκτενής ξενάγηση στα charity shops και δεν έπιασα καν τα second-hand βιβλιοπωλεία. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορώ να αντισταθώ και υπάρχουν τόσα βιβλία που θέλω να διαβάσω, αλλά λίγος χρόνος. Οπότε προσπαθώ λίγο να κρατηθώ γιατί δεν θα τα διαβάσω ποτέ όλα αυτά.
Μου αρέσει όμως που καμιά φορά βρίσκω πράγματα μέσα σε βιβλία αγορασμένα από charity shops. Έχω βρει κατά καιρούς μια ωραία κάρτα, εισιτήρια τραίνου, αποδείξεις από μαγαζιά...

(Πωπω, τεράστιο μου βγήκε πάλι. Όποιος τα κατάφερε να το διαβάσει όλο να του πάρω βιβλιαράκι! ;-) )

12 τσιτσιρίσματα:

ZlatkoGR είπε...

Εγώ! Το διάβασα! Θέλω βιβλιαράκι! Αλλά εντάξει, θα ξαναπάμε σε όλα όταν ξανάρθω και θα πάρω μόνος μου μια βαλίτσα γεμάτη βιβλία πάλι!

Νομίζω αυτά που συμπαθείς εσύ περισσότερο είναι αυτά που συμπάθησα κι εγώ. Είναι ένα σκαλί παραπάνω από τα άλλα.

Ευχαριστώ πάαααρα πολύ γι' αυτό το post, νομίζω είναι το αγαπημένο μου απ' όλα όσα έχεις κάνει...

efou είπε...

wow! τέλειο post! μπορεί να είναι μεγάλο, αλλά πως αλλιώς θα ήταν τόσο ολοκληρωμένο; πωπω ο παράδεισος των βιβλιόφιλων λέμε, πόσο μάλλον των bookcrossers!! μακάρι να τα καταφέρω να έρθω τελικά και να τα δω κι από κοντά!

panselin είπε...

Πολύ ενδιαφέρον post!! Ζηλεύω!!
Εχω αγγλικά βιβλία που διαθέτω και δεν ξέρω τι να τα κάνω, όταν ερθεις Ελλάδα μπορώ να σου φέρω μερικά να τα δώσεις εκεί!

M είπε...

Από ό,τι βλέπω αρκετός κόσμος το διάβασε ολόκληρο το ποστ οπότε μην αγχώνεσαι!

Νομίζω ότι η δουλειά σε βιβλιοπωλείο σου ταιριάζει μια χαρά. :)

Η μέση τιμή ενός βιβλίου στο UK ποια είναι; (Αν και είμαι σίγουρη ότι θα πάθω εγκεφαλικό.)

deadendmind είπε...

@Ζλατκο: Παρακαλώ βρε, χαίρομαι που σου άρεσε! Και κοίτα να έρθεις με extra βαλίτσα την επόμενη φορά!

@efou: Thanks! :-) Nα έρθεις Εφούλα και θα σε πάω σε όλα!

@panselin: Ευχαριστώ!
Μπορείς να τα προωθήσεις και στο bookcrossing αυτά τα βιβλία που έχεις, εγώ λίγο δύσκολο να μπορέσω να τα κουβαλήσω με τα 20 κιλά όριο αποσκευών. :-)

@Μ: χεχε, όντως! Μου αρέσει πολύ μέχρι στιγμής. Τακτοποιώ βιβλία επί 2 ώρες, πως θα μπορούσε να μην μου αρέσει; :-)
Μέση τιμή για ένα καινούργιο paperback είναι περίπου οι 7-8 λίρες, δηλαδή 8-9 ευρώ.

Shiroi Taka είπε...

Τέλειο post!! Και εμένα πολύ μου είχαν αρέσει τα διάφορα charity shops στην Αγγλία, το έχουν πολύ πιο διαδεδομένο απ'ό,τι εδώ, νομίζω. Φτηνά βιβλίααααα!!!

karry είπε...

Το μόνο που με κάνει να μην ζηλέψω είναι ότι δεν θα μπορούσα να αγοράσω κάποιο βιβλίο λόγω γλώσσας... μακάρι να υπήρχαν και στην Ελλάδα (όχι μόνο για τις τιμές αλλά και για το έργο που προσφέρουν)
Να περνάς καλά

mafaldaQ είπε...

Ναι συμφωνώ με Karry. Καλό και το βιβλίο αλλά προσφέρουν πραγματικά καλό έργο. Από τους σκοπούς που διάβασα, θα ήθελα να μπορούσα να βοηθήσω σε όλους. Μπράβο κορίτσι. Πολύ ωραίο Post!

bunnysuicides είπε...

κ εγώ θέλω βιβλιαράκι! πολύ ωραίο ποστ demoula, μπράβο! εμείς γιατί δεν έχουμε γαμώωωωωωωω!!!!!??????

deadendmind είπε...

@Shiroi Taka: Thanks! :-) Έχει παντού, είναι γεμάτος ο τόπος!

@Karry & Mafalda & κούνελος: Ευχαριστώ! Πραγματικά, κρίμα που δεν έχουμε τέτοια και στην Ελλάδα, όχι μόνο για τα βιβλία, αλλά και για το φιλανθρωπικό τους έργο...

Ibis είπε...

Τι μας θύμισες τώρα. Η ομορφότερη πόλη με τον πιο φιλόξενο κόσμο.

Τα charity shops είναι μοναδικά και μπορείς και βρίσκεις μικρά αλλά και χρήσιμα πράγματα.

Να είσαι καλά.
Ibis

deadendmind είπε...

@Ibis: Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο!

Είναι πράγματι πανέμορφη πόλη και μου έχει λείψει πολύ!